Lämna mina barn ifred!

Det är slutspurt i valrörelsen. Det innebär om man är toppkandidat exponeras mer än vanligt. Det är bra. Men, offentligheten har ett pris. Ibland ett högt sådant.
I kväll blev min man och två av våra barn utsatta för en hotfull situation. Min man hade lånat min kampanjbil. När han skulle parkera utanför en idrottsanläggning blir han jagad av en man på cykel. Denna man uttrycker sig aggressivt och hotfullt. Barnen blev oerhört rädda.
Han var om jag förstått det rätt arg för att jag hade en bil. Han tyckte att jag skulle cykla istället.

Jag skulle gärna cykla också men inte en kväll som denna när det regnar och för tillfället är inte min cykel brukbar. Jag lämnade den av misstag en natt utanför ACC och då blev den förstörd.

Jag tycker att det är oerhört osmakligt att angripa mina barn. Att uppträda på det sätt som gjordes ikväll av den mannen ja så gör man bara inte.

Jag tar gärna en debatt och diskussion men kommer aldrig lyssna på hot eller på människor som bara skäller. Vill ni skälla så vänd er någon annanstans. Lämna dessutom mina barn ifred. De har rätt att växa upp i trygghet och är värda respekt.

Kommentarer